9 Tips om Meal Preppen Makkelijker te Maken

Meal preppen staat er om bekend dat het op deze manier makkelijker is om gezond te eten, maar ook dat het u op den duur veel geld kan besparen. Het is veel goedkoper om in één keer grote porties te bereiden dan dat u net iets te veel hebt van een ingrediënt waardoor u een restje weg moet gooien.

Wij zetten een aantal tips op een rij om het meal preppen voor u een stuk gemakkelijker te maken.

    Begin klein

    Het kan zijn dat u één of andere influencer volgt met een gecompliceerd dieet waarin hij of zij alle maaltijden voor een gehele week prept. Dit kan als beginner erg overweldigend zijn, waardoor de kans groot is dat u bijvoorbeeld fouten maakt.

    Wij raden aan, zeker als u het voor de eerste paar keer doet, om niet meer dan één of twee maaltijden per dag voor te bereiden. Dit houdt het makkelijk en overzichtelijk.

    Houdt rekening met de schijf van vijf

    Wanneer u écht goed wilt meal preppen, moet u rekening houden met de verschillende groepen eten. Denk hierbij aan:

    • Eiwitten
    • Koolhydraten
    • Vetten
    • Vezels
    • Vitamine

    Hou tijdens het meal preppen de bewerkte etenswaren minimaal, en u bent al op de goede weg naar een gezonder leven.

    Gebruik goede bakjes

    Meal prep bakjes van goede kwaliteit zijn cruciaal. Er bestaan veel plastic bakjes waarvan de deksel erg snel kapot kan gaan. Glazen containers daarentegen zijn een stuk steviger en kunnen evenveel eten opslaan.

    goed meal prep bakje

    Lees ook: 3 Beste Herbruikbare Meal Prep Bakjes

    Plan een tijd in

    De allerbeste manier om consistent te meal preppen is om hier iedere dag of week hetzelfde moment voor in te plannen. Hierdoor kunt u consistent blijven, en consistentie is erg belangrijk wanneer u op weg bent naar een gezonder leven.

    Zoek online naar recepten

    Vele websites bieden advies over het preppen van uw maaltijden. Zo heeft bijvoorbeeld Albert Heijn een hele lijst met gezonde recepten die u klakkeloos over kunt nemen. Daarnaast kunt u natuurlijk ook zelf recepten te bedenken door te kijken wat u lekker vindt terwijl u de schijf van vijf in gedachten houdt.

    Doe geen boodschappen met honger

    Wanneer u boodschappen gaat doen terwijl u honger hebt, dan heeft u altijd de neiging meer mee te nemen, waaronder ook ongezonde dingen. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, en daarom raden wij aan om altijd boodschappen te gaan doen na het eten van een stevige maaltijd.

    Gebruik uw vriezer

    Als u maaltijden maakt die maar een paar dagen goed blijven wanneer u ze kookt, dan kunt u er voor kiezen om deze in te vriezer te bewaren. Ze kunnen dan de avond voor u ze eet uit de vriezer gehaald worden, om ze de dag erna op te warmen met de magnetron. (Tenzij de maaltijd natuurlijk lekker is om koud te eten.)

    Maak ook smoothies

    Naast gewoon eten zijn smoothies ook een geweldige manier om groenten of fruit binnen te krijgen. Ook hiervan zijn vele recepten beschikbaar op het internet die u gewoon met uw blender kunt maken. Een aanrader is om deze te maken met sinaasappelsap, waardoor u veel groenten toe kunt voegen zonder dat u deze echt proeft.

    smoothies voorbereiden

    Lees ook: 3 Vitaminerijke Smoothies met Spinazie voor de Blender

    Variatie

    Wanneer u variatie houdt in uw eten, wordt het makkelijker om uw maaltijden te blijven voorbereiden. Het enige wat u eigenlijk al hoeft te doen is het omwisselen van bijvoorbeeld broccoli voor wortels, en dan hebt u al een heel andere maaltijd.

    Over de auteur

    Remco Bravenboer is in midden 2020 afgestudeerd als Software Ontwikkelaar en heeft hierdoor veel technische kennis. Hij leidt nu de redactie van Reviewify om dit platform zo groot mogelijk te maken en zijn liefde voor schrijven op te bouwen. Hij wilt dat Reviewify de laatste website word die consumenten bezoeken voor het maken van hun keuze en is zelf actief in de elektronica- & cursusreviews.

    remco bravenboer - reviewify

    Plaats een reactie

    Hoe vond u dit artikel?
    9 Tips om Meal Preppen Makkelijker te Maken
    5 1 5 1
    0 / 5 5

    Your page rank: